Utomhuspedagogiskt nätverk

Sång- och rytmiksamling utomhus från HT19

Nätverksträff VT21 med tema – Att arbeta med biologisk mångfald i närmiljö.

Välkommen till en inspirerande och utvecklande förmiddag vars fokus är utomhuspedagogiska arbetssätt med biologisk mångfald i närmiljö. Vi utbyter tankar och idéer mellan förskola, grundskola och fritidshem. Nätverksträffen riktar sig främst till yrkesverksamma pedagoger i förskola, grundskola (F-6) samt fritidshem, övriga intresserade är självklart välkomna i mån av plats.

Vi siktar på att träffas förmiddagen onsdag 5 maj på Fridhem förskola & skola. Vi varvar då teori, praktiska övningar och nätverkande utifrån våra barn och elever. Målsättningen är att alla deltagare efter träffen ska ta med sig nya, konkreta och genomförbara idéer till den egna verksamheten.

Nätverksträffen är gratis. Fridhemsskolan bjuder på fika, dokumentation samt övrigt material.

Fridhem är en fristående förskola, grundskola F-5 och fritidshem i lantlig miljö strax utanför Örebro med tydlig utomhuspedagogisk profil, uteklassrum och en fantastisk skolgård.

Tid / plats

Onsdag 5 maj 08.30-11.00
Fridhem förskola & skola, Hidingsta 549
Länk till Google maps

rektor@fridhemsskolan.se eller 076-171 90 29

Avgift

Gratis. Fika, dokumentation samt övrigt material ingår.
Specialkost ordnas, men helst anmälan i god tid.

Anmälan sker via det här formuläret.

Vi har begränsat antal platser.

Först till kvarn och kö tillämpas.

Anpassningar sker enligt rådande riktlinjer. Vid förkylningssymptom, stanna hem och kom på följande termins nätverksträff. Återbud sker till rektor@fridhemsskolan.se / 076-171 90 29

Tidigare träffar

Nätverksträff HT19 med tema musik